Podróżując w czasie i przestrzeni gracze poznają postacie związane z odzyskaniem niepodległości. Zespoły mogą wpłynąć na przebieg wydarzeń, przy okazji poznając najważniejsze osoby w nowo tworzącym się państwie.
Fabuła
W 2018 roku fizycy z Polskiej Akademii Nauk dokonali przełomowego odkrycia, umożliwiającego podróże w czasie. Niestety schemat skonstruowanego przez nich kondensatora strumienia został wykradziony. Niedługo później grupa temporalnych terrorystów ogłosiła, że posiada wehikuł czasu. Zagrozili, że jeżeli nie zostaną spełnione ich żądania, dokonają sabotażu w roku 1918, który sprawi, że Polska nie odzyska niepodległości. Gracze wyruszają w czasoprzestrzenną podróż, spotkają wiele historycznych postaci, pomogą im naprawić linię czasu i złapać terrorystów.
Przebieg gry
Aby odnaleźć kryjówkę terrorystów i naprawić bieg wydarzeń gracze muszą odnaleźć w czasoprzestrzeni postacie związane z odzyskaniem niepodległości w Polsce (Paderewski, Piłsudski, Dmowski, Haller, Daszyński, Witos, Moraczewski) oraz lokalnych bohaterów z danego miasta (np. Bolesław Roy). Każda z tych postaci została oszukana przez temporalnych terrorystów i może udzielić wskazówek gdzie ich szukać. Zadaniem graczy jest wyjaśnienie historycznym postaciom ich roli w biegu historii i zebranie wskazówek, informacji, przedmiotów, które naprowadzą je na trop przestępców. Teren gry jest podzielony pomiędzy różne Obszary Czasoprzestrzeni. Chcąc przejść między obszarami gracze muszą za każdym razem przejść przez Bramę Czasu. Otrzymują w niej pieczęć uprawniającą do przebywania w danym obszarze. Nie mając odpowiedniej pieczęci nie będą mogli wykonywać zadań.
Materiały i gadżety
Podczas gry gracze korzystają z różnego rodzaju materiałów, sprzętów i rekwizytów. Uczestnicy poruszają się kilkuosobowymi zespołami na podstawie mapy w formacie A3, z wyraźnie zaznaczoną siatką ulic. Podczas wykonywania zadań u napotkanych animatorów wykorzystają m.in. podsłuch kierunkowy, iPada, wykrywacz metalu, sejf, czy zdalnie sterowane pojazdy.