Gracze wcielają się w członków największych światowych Agencji Fotograficznych, które starają się o zwycięstwo w Festiwalu Fotograficznym. Poruszając się w kilkuosobowych zespołach po przestrzeni miejskiej, rywalizują o miano najlepszych. Każdy z zespołów otrzymuje ten sam sprzęt fotograficzny, samodzielnie planując swoją drogę do zwycięstwa.
Fabuła
Gracze wcielają się w role członków największych światowych Agencji Fotograficznych. Walczą o zwycięstwo w grze o Złoty Obiektyw, czyli najcenniejsze trofeum w branży. Poruszając się po przestrzeni miejskiej w kilkuosobowych zespołach, rywalizują o miano najlepszej ekipy. Każdy z zespołów samodzielnie planuje swoją drogę do zwycięstwa. Bawiąc się w ten sposób, nie tylko twórczo rywalizują pomiędzy sobą, ale też poznają tkankę miasta w naturalny sposób.
Przebieg gry
Na terenie gry wyznaczone są miejsca, do których zespoły muszą dotrzeć, aby zrealizować zadanie i uzyskać punkty. Po przedstawieniu zasad, rozdaniu sprzętu fotograficznego oraz innych materiałów, zespoły zaczynają grę. Głównym zadaniem graczy jest wykonanie fotografii zaznaczonych na mapie obiektów. Podczas gry zespoły spotykają także postacie związane z miastem, w którym odbywa się gra. Są to znani artyści, politycy, naukowcy. Zespoły wykonują zadania polecone przez animatorów i otrzymują punkty. Na koniec wyłaniani zostają zwycięzcy.
Materiały i gadżety
W trakcie gry miejskiej uczestnicy posługują się materiałami (kartą gracza, planem gry, kartami przedmiotów) w postaci profesjonalnych kolorowych wydruków. W trakcie gry zespoły otrzymują, kolekcjonują materiały podobne do tych otrzymywanych w grach RPG, które reprezentują zdobyte przez zespół przedmioty, czy specjalne właściwości. Przy realizacji zadań w mieście uczestnicy wykorzystują podsłuchy kierunkowe, wykrywacze metalu, zestawy detektywistyczne, lampy UV, fotokody, tablety oraz inne technologiczne nowinki.