Autorska, sfabularyzowana i poddana grywalizacji wersja znanej zabawy w budowanie Maszyny Goldberga. Event jest utrzymany w konwencji steampunkowej - estetyce łączącej wiktoriańską epokę pary i elektryczności ze współczesnością.
Enigma wieku pary
Rok 1855. Europa wkracza w nową erę. Wynalazca maszyny różnicowej lord Babbage i pozostali członkowie Radykalnej Partii Industrialnej kierują przemianami, które mają poprowadzić Europę ku świetlanej przyszłości. Mnożą się nowe wynalazki. Ulicami przemieszczają się powozy parowe. Policja używa mechanicznych komputerów do tropienia kryminalistów. Pewnego dnia dochodzi do serii zamachów bombowych. Rozpoczyna się niebezpieczna gra, w której udział biorą najbardziej wpływowe osobistości. Zadaniem graczy jest zbudowanie tajemniczej Maszyny potrzebnej do odkrycia tożsamości zbrodniarza, który dokonał serii zamachów bombowych.
Maszyna Analityczna w teledysku
Maszyna Analityczna czyli nasza autorska wersja eventu polegającego na budowaniu maszyny goldberga tak bardzo spodobała się organizatorom europejskiego zlotu skautów, że wykorzystali film przedstawiający budowanie jej przez zespoły w oficjalnym teledysku do piosenki zlotu. Piosenka ACT! (Działaj) idealnie sprawdza się jako tło do działania zespołów, które wspólnie budują wielki mechanizm złożony z dużej ilości elementów.
Budujcie razem aby tworzyć
Każdy z zespołów biorących udział w zabawie buduje własną część maszyny (moduł), który jest zamkniętym mechanizmem, ale łączy się z sąsiadującymi modułami wprawiając je w ruch. Uczestnicy otrzymują komplet materiałów i elementów potrzebnych do zbudowania modułu maszyny oraz instrukcje. Niektóre elementy są wstępnie przygotowane, a inne trzeba wykonać od zera z dostarczonych materiałów. Na samym początku zespoły otrzymują zbiór elementów, przedmiotów wraz z opisem budowy funkcjonowania swojego modułu, na podstawie którego starają się zbudować swoją część Maszyny. Po upłynięciu określonego czasu konferansjer ogłasza, że liderzy mogą zgłosić się po podpowiedzi w formie zdjęć najtrudniejszych do zbudowania elementów poszczególnych modułów. Ostatni etap to otrzymanie podpowiedzi w formie klipów filmowych, które prezentują działanie danego modułu.
Gadżety i klimat
Każdy moduł Maszyny zawiera jeden wyjątkowy element (np. kusza, tor dla samochodzików, wanna z wodą, aparat typu polaroid). Dysponujemy 9cioma różnymi modułami oraz modułem startowych i kończącym. Moduł kończący może poruszać jakiś element integracyjny np. włączać muzykę lub zwalniać balony napełnione helem. Uczestników wspomagają animatorzy-inżynierowie ubrani w steampunkowe stroje.
Grywalizacja
Uczestnicy mogą budować swoje moduły starając się wyłącznie o wspólny cel (jak najlepsze działanie maszyny). Na życzenie klienta możemy jednak przeprowadzić ten event w formie przyjaznej rywalizacji pomiędzy zespołami. Punktowane poza samym zbudowaniem modułu są: samodzielność uczestników, dokładność oraz pomoc udzielona innym zespołom.