fbpx

Gwiezdny list to wielojęzyczna gra miejska, która odbyła się 25 września 2010 roku na warszawskim Powiślu, w przeddzień Europejskiego Dnia Języków.

Współorganizatorem tego przedsięwzięcia była Komisja Europejska w Polsce. Skompletowanie dwunastu części sondy kosmicznej i zbudowanie jej na terenie. Kosmodromu przed zakończeniem czasu gry to główny jej cel.

Każda z części sondy była w posiadaniu jednego z europejskich krajów reprezentowanych w grze. Przedstawiciele tych państw wykonywali różnego rodzaju codzienne zajęcia (m.in.: malowali, czytali książki, trenowali piłkę nożną). Aby zdobyć element sondy, trzeba było przede wszystkim porozumieć się z każdą z tych osób w jej ojczystym języku i wykonać powierzone przez nią zadanie.

W razie nieznajomości języka, w jakim komunikuje się animator, trzeba było szukać pomocy u innych postaci występujących w grze (Zagubionych cudzoziemców oraz Tłumaczy) lub skorzystać z ukrytych na terenie gry Praktycznych Rozmówek Europejskich.

Uczestnicy, podzieleni na małe grupy, biegali tego dnia po Powiślu z mapami w ręku, by w różnych miejscach podejmować kolejne językowe wyzwania.

I tak na boisku liceum przy ul. Bednarskiej można było spotkać portugalskiego trenera młodzieżowego klubu piłkarskiego, który w swoim języku wyjaśniał uczestnikom, że ich zadaniem jest strzelić piłką do bramki, losując wcześniej kartonik z opisanym w języku portugalskim warunkiem (np. strzał z prawą dłonią w tylnej kieszeni spodni, strzał z rękami skrzyżowanymi na piersi czy strzał z ręką przyłożoną do czoła).

Z kolei w jednej z księgarni trzeba było dokonać tłumaczenia tekstu baśni J.Ch. Andersena, a na parkingu zaaranżowanym na rumuński warsztat samochodowy, animator wypowiadający się wyłącznie w języku rumuńskim, wyjaśniał uczestnikom, że ich zadaniem jest umieszczenie w bagażniku pudeł oznaczonych różnymi kolorami w podanej przez niego kolejności. W ramach gry odbył się również francuski plener malarski, gdzie po wcześniejszym wybraniu jednej z dostępnych technik malarskich, trzeba było wykonać kopię jednego z wystawionych obrazów. Na trasie gry można było spotkać także naszego animatora, który grając warszawskiego cwaniaka, zwracał się do graczy z prośbą o wyjaśnienie znaczenia słów takich jak: awantaż, cwajnos, rajster, meter czy wknaić.

Każdy zespół otrzymywał punkty za realizację poszczególnych elementów gry, najwięcej za zdobycie elementu sondy, resztę za wykonywanie powierzonych zadań i wreszcie za finał - czyli wykonanie samej sondy. Zwyciężył oczywiście ten zespół, który otrzymał największą liczbę punktów. A walczyć było o co, bo nagrodą główną były semestralne kursy językowe oferowane przez instytuty kultury w Warszawie.

Zaufali nam:

  • Royal Bank of Scotland
  • Bank Ochrony Środowiska
  • Bricoman
  • SMYK
  • Toyota
  • McDonalds
  • Konica-Minolta
  • Fundacja Rozwoju Informatyki
  • Heyah
  • Carrywater Consulting
  • Urząd Miasta Gniezno
  • Air Products
  • Discovery Channel
  • NETTO
  • Google
  • Muzeum Historii Polski
  • Matexi
  • Lighthouse Consultants
  • Samsung
  • Wedel
  • Cereal Partners Poland
  • Komisja Europejska
  • Sephora
  • Roche
  • Jysk
  • Nokia
  • TUI Poland Sp. z o.o.
  • Nobell Congressing
  • Multi Communications
  • Booking.com
  • Miasto Bełchatów
  • Miasto Warszawa
  • TVN
  • Mediacom
  • T-Mobile
  • PZU
  • Provident SA
  • Sygnity
  • Jet Events
  • BGŻ BNP Paribas
  • Tchibo
  • Innovatika
  • Grupa Onet.pl S.A
  • Orange
  • Aviva
  • Centrum Nauki Kopernik
  • Nikon
  • Euro RSCG Sensors
  • Totalizator Sportowy
  • Mondelez
  • Netia SA
  • Havas
  • Dentsu Aegis Network
  • MICEtime SC

Warianty cenowe naszych gier miejskich

Oferujemy różne możliwości organizacji gier dopasowane do różnych budżetów i oczekiwań klientów.
  • Standard
  • Gra według naszego standardowego scenariusza ze wszystkimi elementami zapewniającymi emocjonującą i ciekawą rozrywkę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS
  • Podzielna nagroda dla najlepszego zespołu
  • Animatorzy w strojach tajnego agenta
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Premium
  • Gra według naszego standardowego scenariusza z dodatkowymi wodotryskami dodatkowo budującymi klimat, emocje i zabawę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • System SMS/MMS/VMS
  • Indywidualne nagrody dla graczy w trzech najlepszych zespołach
  • Animatorzy w kostiumach teatralnych z opcjonalną charakteryzacją
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gadżety elektroniczne
  • Na zamówienie
  • Gra przygotowana od zera na podstawie briefu klienta. Zawierająca określone przez klienta motywy, wiedzę o firmie, dowolny sprzęt i techologie
  • Dostosowanie gotowego scenariusza lub przygotowanie nowego według założeń klienta
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS/VMS/MMS według życzenia klienta
  • Dostępne wszystkie gadżety firmowe
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gra w wybranej aplikacji lub z fizycznymi materiałami według oczekiwań klienta
Cena organizacji gry jest uzależniona od ilości osób i zespołów biorących udział w grze, a także innych indywidualnych ustaleń z klientem. W celu uzyskania szczegółowej wyceny dla konkretnej grupy prosimy o kontakt