fbpx

Gorączka złota to gra miejska promująca 10-odcinkowy serial "Gold Rush Alaska" emitowany przez kanał Discovery Channel.

Jej uczestnicy mogli w pigułce przeżyć perypetie bohaterów tego serialu, dzięki przeniesieniu jego stylizacji, akcji oraz specyficznych „light-motiv'ów" na łono warszawskiego skweru Stanisława Skibniewskiego „Cubryny" (przed Centrum Nauki Kopernik). Gorączka złota ogarnęła mieszkańców Warszawy 2 lipca 2011 roku.

Uczestnicy gry (ok. 200 osób) na kilka godzin wcielili się w role prawdziwych twardzieli walczących z własnymi słabościami i trudami nieprzychylnej aury Alaski. Podzieleni na trzyosobowe zespoły mieli przeżyć historię poszukiwania złota, która obejmowała w skrócie: wybór działki, kompletowanie sprzętu, aż do przesiewania ziemi i wypłukiwania złota.

Każdy zespół miał do wykonania dwanaście zadań podzielonych na trzy grupy, z których każda grupa odpowiadała jednemu z etapów wydobycia złota. Uczestnicy mogli wykonywać zadania w dowolnej kolejności, przy czym za wykonanie wszystkich zadań z jednej grupy otrzymywali dodatkowy bonus.

I tak na etapie pierwszym „Gorączki złota" trzeba było m.in. odnaleźć na określonym terenie żetony reprezentujące ekwipunek poszukiwaczy złota (koparka, spychacz, wash table, miski do płukania, wiadra, narzędzia) w wyznaczonym przez animatora czasie. Następnie gracze musieli udowodnić, że potrafią załadować sprzęt potrzebny do szukania złotego kruszca. W tym celu otrzymali dziesięć skrzynek/pudeł o różnym kształcie, które trzeba było zmieścić w bagażniku samochodu, tak aby nie zostało żadne pudło. Nie wolno było przy tym w jakikolwiek sposób naruszyć tych pudeł. Ten etap kończył wyścig z czasem, kiedy to wybrany członek zespołu miał za zadanie przebycie w wyznaczonym czasie trasy i zapamiętanie pojawiających się na niej symboli.

Budowa kopalni złota stanowiła drugi etap gry. Uczestnicy musieli tu m.in. w jak najkrótszym czasie rozstawić namiot typu „iglo", a także zbudować z pudeł, plastikowych rur i styropianowych pojemników wash plate (wzorowany na przedstawionym w programie). Na tym etapie gracze otrzymali również prądnicę od telefonu polowego (napędzaną korbą) oraz kłąb splątanych trzydziestu czterech kabli. Zadaniem zespołu było odnalezienie dwóch końcówek kabli pasujących do siebie, podłączenie ich i przesłanie napięcie przez kabel do żarówki. Ostatnia zabawa tego etapu stanowiła ciekawą zagadkę logiczną. Zespół miał tu za pomocą otrzymanych od animatora plastikowych rurek, złączek i kraników przelać wodę z jednego zbiornika do drugiego.

Przystępując do ostatniego etapu gry, uczestnicy musieli – w zależności od podjętej decyzji – wykopać dołek na pewną głębokość, bądź przekopać rów pomiędzy wyznaczonymi punktami, a także przenieść w określonym czasie jak największą ilość pojemników z materiałem do przepłukania. Finałowa konkurencja miała zaś na celu znalezienie za pomocą sita w określonym czasie jak największej ilości „złota" w korycie wypełnionym wodą i piaskiem.

Ponadto za każdym razem przed wykonaniem zadania głównego każdy zespół losował tzw. Kartę Zdarzenia. Tutaj w zależności od wylosowanego zadania trzeba było wykonać nieskomplikowane zadanie dodatkowe lub uzyskiwało się ułatwienie w dalszej grze. Wszystkie zadania dodatkowe były związane z epizodami występującymi w programie.

Gra toczyła się o wysoką stawkę, gdyż dla najlepszych zawodników przygotowane były: tablety Apple iPad, aparaty fotograficzne, plecaki oraz płyty DVD z programami Discovery Channel. Wcześniej jednak trzeba było wykazać się sprytem, umiejętnością logicznego myślenia, a także szybkiego i sprawnego działania oraz dużą dawką poczucia humoru.

Zaufali nam:

  • Miasto Bełchatów
  • Toyota
  • Orange
  • Centrum Nauki Kopernik
  • Discovery Channel
  • McDonalds
  • T-Mobile
  • Royal Bank of Scotland
  • Dentsu Aegis Network
  • Google
  • Nokia
  • TUI Poland Sp. z o.o.
  • Carrywater Consulting
  • Fundacja Rozwoju Informatyki
  • BGŻ BNP Paribas
  • Nikon
  • Samsung
  • Multi Communications
  • PZU
  • Lighthouse Consultants
  • Jysk
  • Wedel
  • MICEtime SC
  • Booking.com
  • Jet Events
  • NETTO
  • Muzeum Historii Polski
  • Konica-Minolta
  • Matexi
  • SMYK
  • Mondelez
  • Netia SA
  • Urząd Miasta Gniezno
  • Komisja Europejska
  • Euro RSCG Sensors
  • Grupa Onet.pl S.A
  • Totalizator Sportowy
  • Nobell Congressing
  • Tchibo
  • Provident SA
  • Bricoman
  • TVN
  • Havas
  • Innovatika
  • Sygnity
  • Miasto Warszawa
  • Air Products
  • Sephora
  • Heyah
  • Mediacom
  • Roche
  • Aviva
  • Cereal Partners Poland
  • Bank Ochrony Środowiska

Warianty cenowe naszych gier miejskich

Oferujemy różne możliwości organizacji gier dopasowane do różnych budżetów i oczekiwań klientów.
  • Standard
  • Gra według naszego standardowego scenariusza ze wszystkimi elementami zapewniającymi emocjonującą i ciekawą rozrywkę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS
  • Podzielna nagroda dla najlepszego zespołu
  • Animatorzy w strojach tajnego agenta
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Premium
  • Gra według naszego standardowego scenariusza z dodatkowymi wodotryskami dodatkowo budującymi klimat, emocje i zabawę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • System SMS/MMS/VMS
  • Indywidualne nagrody dla graczy w trzech najlepszych zespołach
  • Animatorzy w kostiumach teatralnych z opcjonalną charakteryzacją
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gadżety elektroniczne
  • Na zamówienie
  • Gra przygotowana od zera na podstawie briefu klienta. Zawierająca określone przez klienta motywy, wiedzę o firmie, dowolny sprzęt i techologie
  • Dostosowanie gotowego scenariusza lub przygotowanie nowego według założeń klienta
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS/VMS/MMS według życzenia klienta
  • Dostępne wszystkie gadżety firmowe
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gra w wybranej aplikacji lub z fizycznymi materiałami według oczekiwań klienta
Cena organizacji gry jest uzależniona od ilości osób i zespołów biorących udział w grze, a także innych indywidualnych ustaleń z klientem. W celu uzyskania szczegółowej wyceny dla konkretnej grupy prosimy o kontakt