W ramach Dni Transportu Publicznego oraz na zlecenie Polskich Kolei Państwowych, 23 września 2012 roku zorganizowaliśmy w Warszawie grę miejską “Skarby kolei”. Gra odbyła się jednocześnie w dwóch odsłonach: familijnej i tzw. ambitnej. Udział w niej miał na celu wytworzenie lub utrwalenie pozytywnego stosunku do marki PKP oraz do kolei jako środka transportu.
Wersja familijna była skierowana do rodzin z małymi dziećmi, dla których podróżowanie po mieście mogłoby stanowić problem. Z tego względu odbyła się ona w centrum Warszawy, w okolicach Dworca Centralnego.
Uczestnicy mieli tu za zadanie zgromadzić elementy potrzebne do zbudwania lokomotywy przyszłości, zaginione na skutek wiru czasoprzestrzennego. W związku z tym duzi i mali gracze przenosili się w różne epoki związane z rozwojem kolei.
Zdobycie elementu lokomotywy przyszłości (styropian, metalowa tacka, zestaw rurek, folia aluminiowa, karton, itd.) było możliwe po każdym dobrze wykonanym zadaniu. Ze zgromadzonych elementów zespoły budowały na zakończenie gry własną lokomotywę. W tym zadaniu trzeba było wykazać się zmysłem konstruktorskim. Poczucie humoru oraz kreatywność były zaś wskazane na każdym kroku.
Dla tych, którzy mieli ochotę nieco zaszaleć na mieście i nie bali się bardziej wymagających zadań, stworzyliśmy tzw. wersję ambitną “Skabów kolei”. Było tu możliwe poznanie wszystkich kolejowych zakamarków Warszawy, zobaczenie miejsc na co dzień niedostępnych, odwiedzenie najdalszych kolejowych rubieży takich jak: Wagonownia Grochów czy Dworzec Zachodni.
Fabuła sięgała tym razem roku 1972, kiedy to podjęto decyzję o budowie w Warszawie nowoczesnego dworca dalekobieżnego. W trakcie prac budowlanych według anonimowych relacji niektórych robotników znaleziono podobno ciekawe przedmioty z czasów przedwojennych oraz wojennych. Nigdy jednak nie obwieszczono tego publicznie. Lista reliktów odnalezionych w trakcie budowy wypłynęła w 2012 roku w jednym z antykwariatów. Rozpoczął się zatem wyścig pasjonatów kolei oraz zwykłych mieszkańców miasta w poszukiwaniu cennych przedmiotów...
W takiej aurze uczestnicy naszej gry, wykonując różnorodne zadania, zdobywali punkty potrzebne do zwycięstwa i zdobycia cennych nagród.