fbpx

Wygraj z historią to projekt edukacyjny realizowany przez naszą firmę w 2009 roku ze środków Muzeum Historii Polski w ramach programu „Patriotyzm Jutra".

W czterech miastach centralnej i wschodniej Polski (Toruń, Lublin, Płock i Łódź) odbyły się gry miejskie skierowane do liderów organizacji młodzieżowych oraz aktywnych młodych ludzi, którzy mogą w przyszłości stać się animatorami życia kulturalnego swoich lokalnych społeczności.

Szczególny nacisk położony był na poznanie ciekawych, mniej znanych faktów historycznych i miejsc poszczególnych miast, tak aby uczestnicy gry poczuli, że mieszkają w okolicy wartościowej i fascynującej.

I tak w Toruniu odbyła się gra miejska "III Brama", której uczestnicy wcielali się w przedstawicieli koncernów spożywczych, prowadzących walkę o zdobycie starożytnego przepisu na pierniki. Na starcie gry otrzymali oni mapę satelitarną oraz obywatelski przewodnik po Toruniu. Gracze dostali również dziennik, w którym znajdowały się krótkie i ciekawie zredagowane informacje na temat odwiedzanych miejsc. Po czterech godzinach pasjonującej zabawy, dla trzech najlepszych zespołów przygotowane były nagrody.

W Łodzi zaś uczestnicy gry miejskiej „Skarb Grohmana" mogli przenieść się w czasie do początków II wojny światowej, kiedy to w ręce graczy trafiają zapiski z pamiętnika Henryka Grohmana, sędziwego potentata. Niestety część kartek się spaliła. Niektóre są nieczytelne. Niemniej jednak uczestnicy gry podejmują się spełnić ostatnią wolę zmarłego i wyruszają na poszukiwanie zaginionych skrzypiec Stradivariusa. Prócz wskazówek z pamiętnika, mogą liczyć także na pomoc członków tajemniczego Bractwa, czyli naszych animatorów. Nikt nie wie, jak oni wyglądają, pojawiają się w najmniej spodziewanych momentach. Jednak mapa, którą gracze odnajdują w jednym z łódzkich antykwariatów, okazuje się nieocenioną pomocą, szczególnie że marginesowe zapiski wyjaśniają nieco tajemnicę Bractwa. Uczestnicy tej gry mogli więc przeżyć niesamowitą przygodę, a przy okazji poznać, jakie tajemnice kryje miasto Łódź.

Z kolei mieszkańcy Lublina, niegdyś zwanego Jerozolimą Królestwa Polskiego, mieli możliwość zapoznania się z niezwykłą historią swojego miasta poprzez udział w grze miejskiej „Tajemnica Szapira". Majer Szapira był znanym chasydzkim rabinem, założycielem Uczelni Mędrców Lublina oraz właścicielem biblioteki liczącej kilkadziesiąt tysięcy zbiorów. Księgozbiór Szapira zaginął, gdy do Lublina wkroczyli Niemcy. Tymczasem w lubelskich antykwariatach zaczęły pojawiać się książki sygnowane znakiem biblioteki. Stąd zadanie dla uczestników gry, by odkryć tę tajemnicę i dowiedzieć się, czy przypadkiem Mędrcy Lublina się nie odrodzili. Graczom zajęło to kilka godzin, bo czekało na nich wiele zadań stanowiących swoisty przewodnik po Lublinie, po jego architekturze i historii.

Ostatnia gra miejska organizowana w ramach projektu "Wygraj z historią" to "Królewskie insygnia". Odbyła się ona w Płocku, dawnej stolicy Polski. Tutaj za rządów króla Władysława Hermana i jego syna Bolesława Krzywoustego powstała przepiękna romańska katedra, stanowiąca tło do naszej pasjonującej zabawy. Uczestnicy gry dowiedzieli się bowiem, że zespół archeologów prowadzących badania podziemi katedry był o krok od ujawnienia wielkiej sensacji, kiedy to ich oczom ukazały się królewskie insygnia. Niestety następnego dnia, starannie zabezpieczona skrzynia, okazała się pusta. Wobec tego gracze mieli za zadanie wcielić się w rolę detektywów, którzy podążają poprzez czas i historię, odkrywając tajemnicę sprzed wieków, i przy okazji zdobywając cenne nagrody.

W ten oto sposób w kilku miastach Polski historia okazała się być pasjonująca i wciąż żywa, zachęcająca nie tylko do poznawania przeszłości, ale również pozwalająca polubić miejsce swojego zamieszkania na nowo.Wygraj z historią

Zaufali nam:

  • Tchibo
  • Mediacom
  • Totalizator Sportowy
  • Euro RSCG Sensors
  • Heyah
  • Muzeum Historii Polski
  • Bricoman
  • Innovatika
  • Havas
  • Centrum Nauki Kopernik
  • McDonalds
  • TVN
  • SMYK
  • TUI Poland Sp. z o.o.
  • Google
  • Jet Events
  • Cereal Partners Poland
  • Matexi
  • Carrywater Consulting
  • Komisja Europejska
  • Toyota
  • Sephora
  • Nikon
  • MICEtime SC
  • Booking.com
  • Miasto Bełchatów
  • Fundacja Rozwoju Informatyki
  • Urząd Miasta Gniezno
  • Konica-Minolta
  • PZU
  • Lighthouse Consultants
  • Orange
  • Roche
  • Royal Bank of Scotland
  • Samsung
  • Wedel
  • Nobell Congressing
  • Discovery Channel
  • Air Products
  • T-Mobile
  • BGŻ BNP Paribas
  • Dentsu Aegis Network
  • Sygnity
  • Jysk
  • Netia SA
  • Aviva
  • Miasto Warszawa
  • Nokia
  • NETTO
  • Multi Communications
  • Bank Ochrony Środowiska
  • Provident SA
  • Grupa Onet.pl S.A
  • Mondelez

Warianty cenowe naszych gier miejskich

Oferujemy różne możliwości organizacji gier dopasowane do różnych budżetów i oczekiwań klientów.
  • Standard
  • Gra według naszego standardowego scenariusza ze wszystkimi elementami zapewniającymi emocjonującą i ciekawą rozrywkę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS
  • Podzielna nagroda dla najlepszego zespołu
  • Animatorzy w strojach tajnego agenta
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Premium
  • Gra według naszego standardowego scenariusza z dodatkowymi wodotryskami dodatkowo budującymi klimat, emocje i zabawę.
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • System SMS/MMS/VMS
  • Indywidualne nagrody dla graczy w trzech najlepszych zespołach
  • Animatorzy w kostiumach teatralnych z opcjonalną charakteryzacją
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gadżety elektroniczne
  • Na zamówienie
  • Gra przygotowana od zera na podstawie briefu klienta. Zawierająca określone przez klienta motywy, wiedzę o firmie, dowolny sprzęt i techologie
  • Dostosowanie gotowego scenariusza lub przygotowanie nowego według założeń klienta
  • Prowadzenie gry przez konferansjera
  • Infolinia dla graczy
  • System SMS/VMS/MMS według życzenia klienta
  • Dostępne wszystkie gadżety firmowe
  • Profesjonalne materiały dla graczy
  • Gra w wybranej aplikacji lub z fizycznymi materiałami według oczekiwań klienta
Cena organizacji gry jest uzależniona od ilości osób i zespołów biorących udział w grze, a także innych indywidualnych ustaleń z klientem. W celu uzyskania szczegółowej wyceny dla konkretnej grupy prosimy o kontakt